Aftellen! - Reisverslag uit Tiel, Nederland van Esther Jonkmans - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Tiel, Nederland van Esther Jonkmans - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Januari 2014 | Nederland, Tiel

Nog maar acht dagen te gaan en ik zit in het vliegtuig op weg naar Zambia. Voor degene die ik niet vaak spreek maar toch dit blog gaan lezen: ik ga in Livingstone in een kliniek 3 maanden vrijwilligerswerk doen. Dit is een kliniek voor de lokale bevolking die het zich niet kunnen veroorloven om naar een ziekenhuis te gaan. De kliniek wordt gerund door vrijwilligers om de kosten zo beperkt mogelijk te houden. Ik verblijf in een Guesthouse wat voorzien is van de westerse luxe (douche, wc, fatsoenlijk bed, keuken, etc.).
Livingstone is een toeristenstad(110.000 inwoners). Livingstone ligt vlak bij de Victoria Falls waardoor er in Livingstone meerdere hostels,restaurants en cafés zijn.
http://www.travelactive.nl/vrijwilligerswerk/intensief/vrijwilligerswerk-in-zambia.html Bij deze organisatie heb ik mijn reis geboekt.

Ik vertrek volgende week zaterdag(18-01). Ik vertrek uit Schiphol, stap 2 keer over in Muchen en Johannesburg, om vervolgens op zondag(19-01) aan te komen in Livingstone. Ik word hier opgehaald door een Zambiaans echtpaar die ook mijn contactpersoon worden.

Ik heb alle vaccinaties gehad, veel DEET en zonnebrandcrème gekocht waardoor ik er helemaal klaar voor ben;).

Tot de volgende keer vanuit Zambia!

X Esther

  • 10 Januari 2014 - 14:34

    John En Anja:

    Nou, we gaan je helemaal volgen hoor. We hebben je adres gelijk bij de favorieten gezet!
    Spannend he, deze laatste dagen.
    We bellen nog, lieve groet, John en Anja

  • 10 Januari 2014 - 16:41

    Helene:

    Lieve Esther,

    Wat spannend allemaal. Nog een week en dan start DE tijd van je leven. Een periode waarin je veel leert en ook veel leuke dingen gaat beleven. Als je terug komt staat er een andere Esther op de stoep.
    Maak een hoop vrienden en omgeef iedereen met je liefde.
    Ik kijk uit naar je ervaringen via deze website.
    Warme knuffel! Helene

  • 11 Januari 2014 - 11:03

    Wilma:

    Hallo Esther

    Geweldig leuk om jouw blog te lezen. Op deze manier kunnen wij jou als vrijwilligster in Zambia volgen. Het was erg leuk afgelopen woensdag om samen met jou en jouw moeder de laatste spulletjes te kopen voor jouw reis. Benieuwd hoe lang jij doet met zo'n flesje Deet en of de klamboe bevalt. Ben jij al aan proef pakken? Zelf vergeten om een nieuw paar handschoenen te kopen voor onze reis. Gelukkig heb ik daar meer tijd nog voor dan jij.
    Lekker he dat aftellen. Lieve groeten Wilma (Ed).

  • 13 Januari 2014 - 19:54

    Miriam:

    Heei,

    Ik wil je heel veel plezier en succes wensen.
    Ik hoop dat het een mooie ervaring gaat worden.
    En ik ga je reisverslag volgen op deze site!

    Xx miriam

  • 18 Januari 2014 - 11:10

    Kim Brink :

    Hallo Esther,
    Veel plezier in Zambia en een fijne reis

    Groetjes Kim

  • 18 Januari 2014 - 22:47

    Thea Van Dekken:

    ester een heel goede reis en geniet van het dankbare werk wat je daar gaat doen. thea

  • 20 Januari 2014 - 07:26

    Stefanie En André:

    Hallo Esther,
    Heb een heel mooie, leuke en leerzame tijd in Zambia!
    Groetjes,
    Stefanie en André

  • 29 Januari 2014 - 19:20

    Berry Schoenmakers:

    Lieve Esther
    wat een uitdaging zeg.
    fantastisch werk dat voldoening geeft
    echt nodig te zijn lijkt me een geweldige ervaring
    goed dat je deze kans hebt genomen
    zul je nooit spijt van hebben
    het ga je goed en veel geluk
    hartelijke groeten
    Berry en Madeleine

  • 07 Februari 2014 - 18:31

    Bert En Petra:

    Hoi Esther,

    Inmiddels ben je al een poosje daar en hopen we dat je het naar je zin hebt en veel mensen kunt helpen het is wel dankbaar werk wat je doet. Fijn, dat er mensen zijn zoals jij die dit willen doen.
    Een fijne tijd nog en we lezen je blog binnenkort weer eens... Knuffel van Bert en Petra (eetgroep)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tiel

Vrijwilligerwerk Zambia

Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Zambia

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Week 7,8 en 9

04 Maart 2014

Week 4,5,6

09 Februari 2014

Week 2 en 3.

26 Januari 2014

Eerste week

20 Januari 2014

Eerste indrukken
Esther

Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen in Zambia te Livingstone

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 919
Totaal aantal bezoekers 8700

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 19 April 2014

Vrijwilligerwerk Zambia

Landen bezocht: